Založ si blog

..rest in peace..

Prečo? Úplne rovnakú otázku si kládlo asi tristo ľudí oblečených v čiernom, ktorí prišli, aby si uctili jeho pamiatku. V kostole sa rozliehal zvuk orgánu, smutné tóny, ťahavý spev. Pozerala som na nástenné maľby a vdychovala vôňu kadidla. Smútok a bezmocnosť sa odrážali v každom páre očí okolo mňa. Prečo zomrel? Prečo? Prečo si mladý, dvadsaťpäťročný chalan vybral takýto koniec? Nestala sa žiadna nehoda, úplne sám ukončil svoju cestu po tomto svete. Takto sa problémy neriešia… Naozaj ho nikto z nás nepoznal? Nik mu to nemohol, nevedel v poslednej chvíli vyhovoriť, nejako mu pomôcť? KTO je za toto všetko zodpovedný? Skurvená doba, ktorá nás núti podávať čo najväčšie výkony čo najskôr? Svet, v ktorom nemôžeme veriť nikomu? Ľudia ktorými sa obklopujeme a ktorí nám nevedia poradiť? Role, ktoré hráme? Veľa otázok, ktoré mu už nepomôžu. A odpoveď sa skrýva len v jeho hlave. Plakala som, veľmi som plakala. Slzy tiekli každému. Čo sa stalo, čo mu prebiehalo mysľou, keď písal list na rozlúčku? Mysleli sme, že to bol skrat. Potom sme si uvedomili, že dva dni bol smutný. U neho mimoriadne nezvyčajné. Nemohol mu nikto z nás podať ruku? Áno, výčitky, predstavy o tom, keby… Keby niekto čo len tušil… Plánoval to? Aký pocit má človek, keď sa pozerá z výšky ôsmich poschodí tam dole? Zbytočná smrť talentovaného, vtipného, priateľského a vždy optimistického chalana. Zimomriavky, slzy a hrča v hrdle. Všetko príliš neuveriteľné, neskutočné, na to, aby to bola pravda. Zhmotnila sa mi až na cintoríne, keď som do hrobu hodila kvet a kúsok hliny. A je po všetkom. Najhoršie na tom všetkom je to, že ho chápem. Len som nikdy nenabrala toľko odvahy čo on.

Nadránom si želám. ..

12.07.2012

Želám si Aby ešte chvíľu Bola tma Bruškami prstov Malými krôčikmi Cupkám Po tvojej ruke A užívam si Posledné sekundy Pred svitaním Potom ťa pošteklím Mihalnicami na ramene A postrapatím vlasy Ty len ospalo V polospánku vzdychneš A silnejšie Ma privinieš Nech ešte spím V nadýchaných perinách S vôňou levandule A nočnej lásky

Iba chvíľu

28.05.2012

Počkaj Iba chvíľu A neboj sa Ticha Bez slov Ostaneme ležať Len tak polonahí S lúčmi slnka Presvitajúcimi Cez žalúzie Poďme sa stratiť Do tmy Pod prikrývku A zachytiť Prejav života Pravidelný tlkot Kdesi tam V tebe

Májová

28.05.2012

V májovom slnku Som schúlená Do periny z padákov Mäkkej púpavy Splývam Vo vetre Plnom peľu S odtlačkom pier Trochu viac Ako purpurovým Pod kľúčnou kosťou Bozkávaš mi vlasy A vraj vieš rozlíšiť Drobný rozdiel V mojich očiach Hru svetla Pamätáš Ako si ma učil Hľadať zajtrajšok Letieť z veže Čarovať s oblakmi Ja teba Čítať básne S chuťou Nostalgickej Čiernej [...]

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15, aktualizované: 07:25

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dve vojny?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 76
Celková čítanosť: 116319x
Priemerná čítanosť článkov: 1531x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy